Långpromenad & finfrämmande

På förmiddagen idag gick jag och Jocke + hundarna (såklart) ut på en långpromenad. Vi gick in en väg som i allafall jag inte gått tidigare....in mot Södra Torsböle. Det var superfint där och vi var ute i lite mer än 1 timma. Solen skiner, men det var inte så hemskt varmt som det har varit och vinden blåste skönt och svalknade.
 
Vi blev riktigt full i skratt....för det kändes som om det var mer trafik på denna lilla väg än den stora vägen (Flygfältsvägen eller väg 1067) som vi nyss svängt utav. Vi mötte en bil, en traktor, tre cyklister och en 4-hjuling....fullt ös efter denna lilla grusväg med andra ord.
 
 
På kvällskvisten kom mina föräldrar och hälsade på och de hade med sig hembakt sockerkaka. När det är så fint väder så vad passar då bättre än att fika utomhus i solen. Självklart får även hundarna "fika" i form av en tuggbensglass.....den verkade vara försvinnande god....samma som sockerkakan.
 
 
Mina föräldrar tycker verkligen om våra hundar - Maya och Kira. Det som också är roligt är att det verkligen är ömsesidigt....för de ska bums ligga i deras knän. Maya hoppade upp till mina pappa och Kira la sig tillrätta i mammas famn.
 
 
Klockan är nu 19:30 och solens strålar värmer fortfarande....underbara, härliga sommar!