Jocke har nu fått sin andra dos vaccin

Idag klockan 10:51 så fick Jocke sin andra vaccinationsdos.....skönt att ha det gjort. Den enda nackdelen med dos nummer två är att den är under semestern. Förra tisdagen tog jag ju min andra dos...så vi har ju ofrivilligt varit låsta här hemma dessa två tisdagar.
 
Ännu mera surt har de ju varit med dessa "förbannade" hantverkare. Jag vet att man inte ska kalla dem så, men man blir ju så otroligt less. Vecka 29-30 skulle en (eller flera) kille(ar) komma hem till oss för att sätta upp solceller på två utav våra byggnader (huset och snickeriet). Vi har semester vecka 28-31 (jag har även v. 32). Så vi har helt enkelt fått styra vår semester efter denna kille....alltså vi kan åka ut med husbilen v 28 (det har vi redan gjort) och v 31...sista veckan på Jockes semester. Jocke har mailat till honom i slutet på förra veckan, genom att vi inte hört ett ord ifrån honom om när han tänker komma. Svaret han fick var att allt blivit uppskjutet till vecka 31 istället pga sjukdom och att de ligger efter i deras planering. Summa sumarum så har vi kunnat ha tre veckor ute med husbilen....förutom dessa två tisdagar när vi fått våra sprutor (förra veckan och idag). Varför kan han inte ha meddelat oss tidigare för? Sjukdommen som någon av hans peronal har haft måste han ju vetat om tidigare än tre dagar innan det egentligen var meningen att de skulle komma....kan man ju tycka!
 
Men, nu tillbaka till Jockes vaccination. Jag och hundarna följde med och medan han fick sin spruta så passade vi på att gå runt lite på Skyttisområdet.
 
 
Det var lite mulet när vi åkte hemmifrån...men nu skiner solen i sin fulla glans igen och det blir så varmt. Vi gick inte så långt....måste ju tänka på småtassarna på den varma asfalten.
 
 
Nu står Jocke i kö för sprutan.....(han har en grå t-shirt på sig) och jag tror att han nu är på väg in.
 
 
Jag och tjejerna stannade till och kollade på fotboll....hahha. Vi alla tre tyckte de var trist....men, undra vad de skulle göra om jag släppte dem lösa. Jag tror att de skulle hälsa på alla människor först och jag tror att fotbollen skulle vara helt ointressant.
 
 
Något som Kira tyckte var väldigt intressant....det var att sitta i skuggan och titta på en liten hundvalp. Det tyckte även jag och Maya var roligt att se på.....hellre en hundvalp än se på när några killar tränar fotboll. Där är jag och mina tjejer väldigt lika...hahhaha.
 
 
Vi gick och satte oss i bilen och väntade på Jocke....tack och lov så står bilen i skuggan och det blåser rakt in till hundarna. Där hade de det väldigt skönt.....
 
 
...och så ett snabbt stopp på bensinmacken och Ica innan vi åker hem igen...
 
 
Klockan är nu 13:30 och det är 25 grader varmt ute....och vi alla sitter inomhus i korsdrag och takfläkten på högsta nivån. Det är riktigt behagligt måste jag nog säga....men, jag skulle ju så gärna få på mig lite sol också. Jag tillhör den kategorin människor som inte klarar av värmen så bra....vi smyger oss ut från våra gömställen när solens strålar inte är fullt så varma på kvällskvisten. Ska jag vara ute i sol då vill jag har ett hav i närheten....eller en sjö gå lika bra. Jag måste ha möjlighet att svalka av mig....än om jag bara doppar tårna i det kalla och blöta.