Inte många knop idag...

Idag har det inte blivit många knop gjorda hemma hos oss. Det är alldeles för varmt att arbeta inomhus och ute är det inte så mycket svalare heller.....+27 grader och det blåser lite lätt bara. Jocke har iallafall sågat till lite mer reglar (jag har hjälpt till att hålla) och dragit slang för elen....men, då måste det borras först. Jag fick tillslut säga till honom att ge sig för idag....för han vinglade till och tog sig för bröstet. Han måste ju vara rädd om sig....eller hur....för jag är VÄLDIGT rädd om honom! Jag blir ju livrädd att hans hjärta ska bete sig illa igen.....för detta vill jag verkligen inte vara med om en gång till (och inte han heller).
 
Vad har jag gjort då.....jag har vattnat blommornas torra jord och även insett att vi verligen behöver regn just nu. Spindeln har byggt ett väldigt fint nät...både på och i vår regnmätare som vi har på gården. Ett tydligt tecken på avsaknad av regn...hahhaha.
 
 
Plommonträdet verkar iallafall må bra av detta varma och sköna väder....för hualigen vilka plommon det verkar bli i år.
 
 
Maya och Kira är så olika när det gäller solen....eller man kanske ska säga olika smarta. Maya hon ligger i solen eller så står hon bara och tittar på något. Kira hon söker sig till skuggan så fort hon hittat något....än var den må vara. Att det kan vara så olika på hundar....att en gillar sol och den andra gillar skuggan mer. Gillar era hundar solen eller skuggan?
 
 
Maya och Kira står och väntar på att husse ska komma hem ifrån affären.....
 
 
Tack och lov så är det faktiskt sällan det kommer bilar på den väg vi brukar gå efter....de kommer liksom i skov.  Det kan vara helt öde en lång stund och så kan det komma bil på bil en stund senare....det gäller att gå ut på promenader på vissa tider. För en sak som jag verkligen saknar, det är en trottoar eller gångbana.
 
 
Granarna verkar sträva sig uppåt till tallarnas höjder...tror ni att de kommer att lyckas?
 
 
Min lilla solros som gör mig så strålande glad....
 
 
Nä, nu blir det måndagsmys.....det är ju trots allt semester.