Andra veckans andra dag på semestern

Idag har det gått en vecka och en dag på vår efterlängtade och välbehövliga semester. Idag har det varit många olika saker som vi gjort och fått se....bland annat så har jag fått min andra vaccinationsspruta idag (kl. 10:09). Vaccinationen gick otroligt bra och snabbt...det gjorde inte ens ont.
 
 
På vägen hem så stannade jag till och köpte tuggben till hundarna. På vägen hem fick jag och några andra bilister stå en stund i kö medan bonden vallade sina kor över vägen till betet. Några kalvar trilskades så han fick verkligen kämpa för att få över dem.
 
 
Hemma på gården så fick jag se både fjärilar och humlor som var ute på matjakt bland blommorna. De har fullt upp nu.....de små flygfäna.
 
 
Nu är det dags att åka till soptippen med sågspån från golvet som låg under brädorna i det som ska bli vår nya hall. Nu är allt sågspån borta och nu ska det köpas grejer till golvvärme och brädor till att bygga upp det nya golvet igen. Jag tror vi har varit med minst tre (eller fyra) fulla släpvagnar med sågspån....jisses vad sågspån de har isolerat med.
 
 
Kolla körsbäret i vårt träd...hahhaha. Vi får aldrig körsbär i detta träd....endera är det för torrt, eller så äter fåglarna dem eller så blåser de helt enkelt bort.
 
 
Jocke rensar i jordgubbslandet och jag vattnar blommorna medan solen lyser på oss. Men, trots solens strålar så är det bara +17 grader ute och det blåser rejält ute.
 
 
Hundarna busar.....såklart!