Lite tankar så här på kvällen...

Har så otroligt ont i huvudet....det började redan på jobbet idag. Det gör så ont....så att man kisar med ögonen. Jocke var så snäll och gick ut på en lång promenad med hundarna ikväll, medan jag låg och blundande i soffan och försökte slappna av.
 
Det är helt otroligt ute....det är +11 grader och klockan är ca 16:30. Jag önskar så att jag kunnat följa med mina älsklingar...
 
 
Nu till mina tankar....som handlar om Corona viruset eller så som det också heter Covid-19. Varför säger man inte bara ett utav dessa två för....för det är ju samma sak...eller? Jag säger Coronavirus - vad säger du?
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
De säger ju att man ska vara hemma för minsta lilla förkylningssymptom - men, det är många (bland annat jag själv) som ändå är på jobbet. Jag har redan varit hemma i 1 vecka....och det är egentligen bara snuvan kvar - halsont och hostan är borta. Det är flera som hostar på mitt jobb och det syns som om de skäms när de gör det. De försöker in i det längsta att "strypa" hostan, men tillslut går det ju bara inte. Det finns också en del av mina arbetskamrater som tycker att det är lite löjligt med denna Corona hysteri....det är ju bara en helt vanlig, lite kraftigare förkylning. Jag är själv väldigt orolig för detta virus....för man vet ju fortfarande inte om man blir smittad eller inte. Hur ska jag veta om jag eller någon annan har det...när inga tester göra längre?
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Än så länge har vi inte så många fall i Västernorrland där jag bor (19 stycken) och 1 av dessa kommer från Ö-vik (om jag fattat det rätt), med vårdas på intensiven i Sundsvall. Jag tycker att vi ska göra som en insändare i DN skrivit: "Spärra av Norrland för hela Sveriges bästa". Vi har väldigt få fall i Norrland jämfört med tex Stockholm som har det absolut västa och största utbrottet. Det jag oroar mig för just nu är alla idioter söder om Dalälven som anser att de har rätt att åka till fjällen....trots att de kan vara smittspridare. De kanske inte inser att i Norrland har vi inte så många sjukhus och väldigt få intensivvårdsplaster + att i de små byarna runt omkring skidorterna bor det mycket äldre människor. Redan nu har de dragit med sig detta djävla virus till Åre bland annat. Det jag heller inte kan fatta är hur skidorterna kan få fortsätta vara öppna i Sverige, när de stängs i andra länder? Pengar verkar vara viktigare än människoliv....
 
 
En annan fundering är hur Sveriges myndigheter kan se detta visur på ett så totalt olika sätt än de andra länderna i Europa? I sverige får man träffas 500 personer och i Tyskland 2. I Sverige är fortfarande restauranger öppna och i andra länder är de stängda. I Sverige får barnen gå i skolorna och i andra länder är dessa stängda. Sveriges gränser är öppna medan andra länder stänger sina. I Sverige är gymmen fortfarande öppna och i andra länder är de stängda m.m. Det verkar som om de som bestämmer i Sverige gör allt tvärsemot alla andra länder....varför är det så?
 
Den enda konkreta rådet vi (de svenska folket) har fått är: TVÄTTA HÄNDERNA, människor över 70 ska hålla sin inomhus och att man ska vara hemma om man är sjuk.
 
 
Ja, där vara lite av mina coronatankar ikväll....