Rakat Mayas nos...

Tänk vad mycket det gör på en pudels utseende om nosen är rakad eller inte. När de är långhåriga på nosen tycker jag att de ser så ovårdade ut (det finns de som inte håller med mig om det). Men, allvarligt....kolla hur hon ser ut! Hon ser ut som en trasselsudd...hahahha.
 
 
Bara en liten, liten stund senare så är nosen rakad och hon ser ut som vår vackra Maya igen. Ni får ursäkta hennes frilla, den skall snart "tottas" och bli fin igen den med...
 
 
Kira hon tycker det är hur skönt som helst i klipprummet.....hahahah!
 
 
Nu ska jag ta bort lite tandsten på Maya. Det är ju så otroligt svårt att komma åt de innersta tänderna. Jag känner mig så taskig när jag sliter i hennes mungipor, men tandstenen skall bort och jag ser ingen annat tillvägagångssätt. Nu när Kira går på allergiutredning så får de ju inte tugga på ben längre....suck. Detta gör jag också med Kira med jämna mellanrum.....enbart för att hon skall vänja sig med att jag håller på att pillar med hennes tänder. Det kommer att avlöna sig längre fram...för den tid jag lägger ner nu behöver jag inte göra sedan i en "skarpt" läge. Har gjort exakt samma sak med Maya när hon var liten och nu är hon ju 3 år och 3 månader gammal. Hon ligger stilla medan jag håller på, men hon gillar det inte.
 
 
Ut på gården och busa när hon är klar......yeeehaawww!
 
 
Fina, vackra och underbara Maya.....(och Kira såklart).
 
 
Nu är båda hundarnas nosar rakade.....så skön känsla!