Agility light på gården....

Har äntligen fått hem tunneln till hundarna...den andra hade liksom gått sönder (Kira var boven). Nu hoppas jag att hon inte komemr att förstöra denna...
 
Ja, det gick ju sådär kan jag säga. Maya älskar ju sin tunnel så den var inga som helst problem för henne....men, hopphindret. Nja....de ville hellre krypa under eller gå runt. Jag ska sedan ut på gården igen och sänka ner hopphindret så att de inte har någon möjlighet att krypa under det..hahah. Trägen vinner som det heter.
 
Godis är alltid bra att ha....helst till mina gamar till pudlar!
 
 
Lite konfunderade var de när jag satte upp detta hopphinder (som jag fått av en vän).
 
 
Maya överlycklig att kunna få springa i en tunnel igen....en hel dessutom.
 
 
Efter många om och men, fick Jocke Maya att hoppa igenom denna ring....yeeehawww. Men, nästa gång så kröp hon under igen.....suck!
 
 
Kiras tur....hon var ännu mer tveksam....hon fattade inte alls vad jag ville hon skulle göra. Men, några hopp fick hon till i allafall...duktig tjej.....trots att hon också kryper under hindret för att komma åt godiset jag lockar henne med.
 
 
Nog tränat för idag.....nu ska jag gå ut och sänka hindret och bara ta med mig en och en hund ut. För när jag kastar godis så är det den som INTE jag tränar som norpar åt sig det...hahahah.