Kalla vindar...

Fy, vad det blåser kallt ute idag! Det har kommit snö inatt....och nu är det totalt livsfarligt att gå ute. Nu ligger snön ovanpå isen....och man kan nu inte längre se vart det är is eller inte. Ice bugsen (mina skor), gör inte heller längre någon som helst nytta. Dubbarna på skorna glider liksom ovanpå snön, och man halkar som bambi på hal is....både jag och hundarna. Idag blev det alltså inte alls någon lång promenad....är rädd om både mig själv och hundarna. Jag har fortfarande ont i mitt knä sedan Kira sladdade in i det igår....suck.
 
 
Jag bore ha tagit på mig en mössa.....jisses så det blåste kallt om öronen (-1 grad ute). Hundarna travade på som vanligt....trots att de halkade till ibland. Snön som faller känns som blästersand mot ansiktet och det gör till och med ont i ögonen.....inget skönt promenadväder med andra ord.
 
 
Hemma på gården har tack och lov den mesta snön som fallit blåst undan - så att man ser isen. När det bara är snö så tror hundarna att det kan springa i full fart, men oj så de halkade. När de ser att det är i så tar de det mer lugnt och försiktigt. Snö ovanpå is = olyckor.
 
 
Nä, in i värmen.....brrrr, så jag fryser om både händer och öron. Till och med hundarna ville snabbt gå in efter promenade, då är det inte bra väder...hahhaha.