Söndag...igen!

Söndagar är den absolut tristaste dagen på hela veckan....utan tvekan. Jag börjar jobba på söndagar och det känns som om man absolut inte får någonting alls gjort. Vi kom inte igång sent med våra sysslor - Jocke håller på med dräneringsarbetet och jag ska städa övervåningen. Suck! Vid 14:00 måste jag gå och lägga mig i ca två timmar innan det är dags för middag och sedan åka till jobbet. Jag jobbar alltid 12 timmars på söndagar...så denna dag känns det INTE som om jag är ledig (som många verkar tro).
 
Men, först måste hundarna ut....
 
 
Nu kan jag lova att det dras in mycket grus och lera på golven av en massa små tassar. Åh, så jag längtar tills dräneringen är klar. Hundarna verkar inte alls bry sig - de springer på landgången som om de alltid har varit så. Kira är som i allt annat - mycket mer försiktig än vad Maya är. Mays springer och Kira går.....hahahah. Det är så härligt att se deras alldeles egna små personligheter i allt de gör.
 
 
Kira tittar ut genom det nya fönstret vi satt in på övervåningen...för nu har Jockes pappa kommit och de ska sätta igång med att skära i berget igen. Ska detta skärande aldrig ta slut någon gång? Det är banne mig berg intill huset precis överallt....suck!
 
 
För att jag ska få städa i lugn och ro så har hundarna fått varsitt goben att tugga på....det håller dem sysselsatta i en kvart skulle jag tro.
 
 
Nä, tillbaka till städningen.....
 
Ha en bra söndag alla ni där ute runt om i världen!