Vilken jobbig dag...

Idag ska vi börja lägga igen dräneringen - men, innan så är det en fasligt massa andra grejor som ska fixas. Min brorsa Mats kom vid 07:30 tiden i morse med lastbilen och uppe på den grävmaskinen. Ingen sovmorgon för oss i Täfteå inte...nädå! Full arbetssyrka hos oss idag - Jocke, jag, min pappa, Jockes pappa, Mats, Izabell, Patrik och de som hade marktjänst var min mamma Ulla och Jockes mamma Karin.
 
 
Vi började med att lägga ut singel runt om hela huset. Efter det så rullade vi ut en markduk som också det nya dräneringsröret skall ligga - singel på röret...vika ihop duken och så ännu mera singel.
 
 
Izabell och Patrik håller på att fylla upp singel så att de kommer i rätt nivå (1,80 m) för att det skulle underlätta för oss sedan när vi ska lägga på isoleringen runt huset. De mätte och Mats fyllde på mer singel där det behövdes....teamwork med andra ord.
 
 
Lunch/middag....eller nåt sådant. Gott var det iallafall att få något varmt i magarna. Marktjänstbruttorna har även tidigare idag fixat mackor åt oss och sedan på kvällskvisten så fick vi Karins goda hembakade äppelkaka. Mums!
 
 
Jocke och Alrik håller på att sätta upp isoleringen. Vissa bitar var det lite trix med...genom att det fanns fönster, elskåp, vattekran m.m. Men, upp kom de til slut.....så skönt! När allt var klart på den sidan så började Mats fylla igen med jord...
 
 
Vi har hunnit en kortsida och halva långsidan på huset också ikväll. Men, det började regna lite så vi fick börja fixa iordning slangarna som ska sitta på stuprören + att det började bli mörkt ute. Det är ju liksom lite dumt att traska runt i gegga i morgon om det fortsätter att regna nu i natt.
 
 
Nu har jag ont i både min rygg och i mina fötter....vilken jobbig dag. Detta blev en 13 timmar arbetsdag för oss....jisses, så tiden flyger iväg när man har roligt. Eller? Nu blir det bara att lägga sig i soffan och slöa innan det är dags att sova.....för i morgon så börjar vi om igen, klockan 08:00.
 
Tusen tack till er ALLA som varit och hjälpt oss idag.....ni är guld värda allihopa.