Dräneringearbetet fortsätter...

Jag fick mig en liten chock i morse när jag vaknade....det är snö på backen! Varför måste det ha snöat just nu för? Det är lerigt som bara den ute på gården....suck! Men, hundarna tyckte det var hur skoj som helst med det vita som har kommit på backen...
 
 
Det tycker inte jag...
 
 
Arbetet fortgår...tros lera, snö och slask. Vilken tur det finns gummistövlar en dag som denna. Idag startade vi 08:00, och vi som ingick i Täfteåarbetsstyrka idag var jag, Jocke, Mats, Stig och Alrik.
 

 
Vi ska sätta dubbla isoleringsskivor ovan jord...ända upp till brädfodringen. Nu jämarns ska vi väl få varmt och skönt i källaren. På isoleringssivorna ska vi sedan sätta dit stenplattor....det blir nog riktigt snyggt.
 
 
Den sista jorden ska in under altanen, men det kommer att fattas massor av fyllnadsjord. Genom att vi tagit bort alla stora stenar, massor med berg och att farstukvisten stod på ett ihåligt utrymme. Så....suck...det fattas som sagt var massor!
 
 
Så här ser det ut nu runt vårt hus....en leråker. Nu kan vi snacka om att hundarna drar in mycket skit och våra leriga stövlar....pust! Nu längtar jag verkligen efter att det ska komma snö och bli kallt så att snön ligger kvar.
 
 
Nu packar Mats ihop för att åka på ett annat jobb. Tusen tack för din hjälp lillebror....ovärdeligt har det varit.
 
 
Izabell och Patrik kom förbi och överraskade mig och Jocke med sex färdiga matlådor med spaghetti och köttfärssås. De tyckte att vi åt alldeles för dåligt + att vi inte har haft tid att fixa riktig mat. Vi har ju arbetat och slitit hela helgen. Tusen tack.....det ska bli så gott!
 
 
Nu ska jag försöka sova....hur det nu ska gå. Känner mig helt uppe i varv och så vet jag att jag måste sova lite innan jag åker iväg på jobbet inatt (12-timmars). Hungrig är jag också...det riktigt kurrar i magen. Kommer nog inte kunna sova......phu!