Tvättväder...

Underbart väder för att tvätta idag, solen skiner från en klarblå himmel och det blåser - helt perfekt med andra ord. Så in med tvätt i maskinen för att sedan kunna hänga ut den i solen och ladda en maskin till....
 
Kira hjälper till...hahhaha....eller!
 
 
Hundarna busade såklart....och tungorna hängde efter ett tag. Det är dags att fylla på vattenskålen som de har utanför.
 
 
Det är så skönt med staketet vi har runt hela vår tomt....då kan man ha ytterdörren öppen så att hundarna kan gå ut och in som de vill. Kira kom in och tittade till mig när jag var i köket för att kolla att jag fanns kvar...och så gick hon ut igen. Maya hon låg på gräsmattan och tittade mot ytterdörren - hon tänker nog att om jag lämnar huset så måste jag gå ut just där. Smart tjej!
 
 
Nä...nu ska jag bara vänta på att tvättmaskin nummer två ska bli klar och fixa lite gott inför min, mamma och hundarnas picknick inne i stan. Så mysigt + ett perfekt tillfälle att miljöträna hundarna.