En dag/kväll med nya kameran...

En ny dag och nya möjligheter....en ny kamera och solen skiner. Kan det bli bättre? Vi började dagen rätt lugnt och jag hängde ut våra sängkläder för urblåsning av vinden på torkstället. I kväll blir det nybäddat och det luktar ju bara så gott när de fått hänga ute i friska luften...så inatt kommer vi sova som en liten prins och prinsessa.
 
 
 Fick en liten humla på bild när den tog för sig av körsbärsträdets blommor...
 
 
Vid lunchtid åkte vi iväg för att göra en massa ärenden....det blev en sväng till Jula och Flügger innan vi åkte till Järved. Det är ju bara för underbart skönt att ha en hundbur i bilen...så att man kan ha öppet till vovvarna en varm dag som denna...
 
 
Nu ska vi hem till Jockes föräldrar för att kolla på solpanelen som de skaffat sig på deras hustak. Jisses, vilka många det var....det hade jag inte fattat. Nu jämarns ska det produceras solenergi så det ryker om det. Vi satte oss sedan ute på deras altan för att fika och surra en stund.
 
 
Vi stannade till på Ica Kvantum på vägen hem för att handla och då köpte jag mig en lavendel också...de luktar ju bara så otroligt gott. Till och med Kira tyckte det tror jag...hahaha....hon ville ha den.
 
 
Nu blir det grillat....mums!
 
 
Och som vanligt kommer jag inte ihåg att knäppa kort innan maten försvinner ner i magen. Men, detta kan jag i allafall bjuda på....hahhaa...och gott var det!
 
 
Idag har det varit riktigt varmt och skönt - klockan 17:30 hade vi fortfarande 20 grader varmt ute. Det är pecis så här jag vill ha det. Men, då är det skönt att ha myggfönster (har i och för sig inte sett en mygga ännu), så inte flygfän kan ta sig in i huset. Är så otroligt nöjd med denna rullnätgardin som vi monterat på vårt ena köksfönster...den är super, den skulle man haft på alla fönster.
 
 
Efter maten gick vi ut och skjöt lite pilbåge....Jocke håller på än. Kira bestämde sig helt sonika för att bli "pilkalle", men se det gick vi inte med på. Hon var lite för nära piltavlan för att det ska kännas tryggt och säkert...hahhaah....tokfia.
 
 
Nu blir det Mello/Hockey....hur kan dessa två starta på samma tid som? Så himla dumt...det blir ett bläddrade mellan kanalerna ikväll så pekfingret komemr att glöda är jag rädd....suck!