Ute på klädjakt....

Jag ringde Izabell idag när jag vaknade och undrade om hon kunde följa med mig på stan nu i eftermiddag....som smakråd. Jag hade en sådan tur att just denna torsdag var hon ledig....så hon ställde upp för mig. Hon är ärlig och känner mig utan och innan....så hon vet exakt vad hon ska leta efter. Vi har firmafest på lördag....annars skulle jag nog aldrig köpt mig något nytt.
 
 
Men, så hemska kläder det finns i butikerna just nu....inget som jag skulle sätta på mig i allafall. Det är så otroligt svårt att hitta kläder som passar i min storlek och om man inte gillar modet...ja, då blir det ju så otroligt mycket svårare. Jag gillar verkligen inte dessa stormönstrade kläder, så otroligt fula. Vi har varit på KappAhl, Fanny, Cubus, Hennes & Mauritz och Gina Tricot....och tittat och letat efter potentiella tröjor till mig.
 
Det enda jag hittade i klädväg var två bruna t-shirts - en vanlig och en i singoalla typ och det var på Cubus. Jag ville faktiskt ha en brun tröja, men även så skulle jag henskt gärna vilja ha en i vit. Men, vitt och mig går liksom inte riktigt ihop - jag är en expert på att söla ner mig. Det som är lite extra roligt är att jag fick ta minsdre storlekar.....jeeehaawwww! Jag letade fortfarande efter de större storlekarna och har liksom glömt bort att jag gått ner i vikt....så underbar känsla.
 
 
Accessoarer behövs också....jag hittade ett halsband i guld med min månadssten på och guldfärgade hårspännen.
 
 
Jag är en person som inte gillar att shoppa kläder. Först och främst är det så otroligt besvärligt och varmt att prova kläder i dessa små bås som de flesta affärer har + att jag aldrig kunnat ha de som de flesta butiker kallar "normala storlekar" på sina kläder. Så med andra ord så har det inte ens varit roligt. Min smak verkar inte heller följa det knepiga modet...så bara där blir det också svårare att hitta något. Jag har verkligen väldigt lite kläder....jag tror banne mig att Jocke har mer kläder än vad jag har. Jag borde shoppa mer.....allt från skor till jackor....pust! Det får bli en annan gång....
 
Tusen tack för hjälpen Izabell.....vi syns i morgon igen :)