Nu är äntligen dagen här - SEMESTER!

Som jag har längtat efter denna dag...nu har jag 5 veckors semester och börjar inte jobba igen förrän om 912 timmar. Underbart...det ordet räcker liksom inte till för det jag känner just nu. Men, egentligen så börjar inte min semester förrän nu på söndag klockan 17:40. Men, genom att jag går av mitt nattskift nu i morse.....ja - då börjar även min SEMESTER tycker jag.
 
Precis så här önskar jag att hela min semster skulle vara....slö, slapp och bara njuta av livet.
 
Solen är med mig idag också....en bra början med andra ord!
 
När jag vaknade idag så åkte jag och hudnarna och shoppade lite grejer - en sak till mig och tre grejer till hundarna. Jag köpte ett hygien kit till mina Peltor hörselkåpor och hundarna fick tuggben, hundmat och Maya fick sig ett nytt regntäcke från Hurtta. Passade även på att väga hundarna på Reginas veterinärklinik: Maya 7 kg och Kira 6,5 kg....
 
Efter maten så gick jag och vovvarna ut på en promenad. Jag kunde ha shorts på mig och det är 15 grader ute, men blåser kalla vindar. Jackan hade jag på mig....och benen var riktigt kalla när jag kom hem igen. Inte känns det som om det vore den 4 juli ute....brrr.
 
Hemma igen och hundarna springer i full fart in på gården för att busa innan vi går in igen...
 
I morgon så ska jag bada och klippa Kira och på lördag så är det Mayas tur.....de måste ju bli sommarfina båda två.