Vinterland...igen!

Redan igår kväll började det snöa rejält...och det skulle visst snöa mest hela natten också. Jocke gick ut och skottade uppfarten och gångarna inne på gården innan han gick och la sig. När jag vaknade idag vid 08:30 tiden....ja, då var det bara att fortsätta skotta snö! Hundarna tyckte det var hur kul som helst att springa i snön....trots att vi skottar fina gångar åt dem...suck. Men, ibland väljer de faktiskt gångarna framför snödrivorna....
 
 
Vid 12:00 tiden gick vi ut på en promenad....och solen försöker till och med kika fram bakom molnen. Vi har nu - 5 grader...och det är riktigt skönt ute, trots att det blåser lite. Oj, så fort bilarna och långtradarna kör förbi oss...nu är det inte alls skoj att gå efter vägarna längre. Jag vill ju inte behöva hoppa ner i snödrivorna med hundarna varje gång....tur de har på sig sina overaller. Men, trots det trista med bilarna så är det något magiskt när solen lyser på den vita snön....skulle kunna vara ute hur länge som helst. Tyvärr.....så måste jag vända om för att förbereda mig för kvällsskiftet. Tänk om man ändå vore så rik så man inte behövde arbeta....suck!
 
 
Hemma på gården igen....då blir det bus och rejs i snön!
 
 
Nu ska jag snart börja förbereda hundarna för att vara ensamma hemma igen....åh, så jag hatar detta moment.