Promenad i Ö-vik

Nu på morgonen (vid 08:30), så åkte jag och hundarna in på stan. Jag tänkte passa på att träna hundarna att gå på stan samtidigt som jag tränar mina lungor att andas igen. Det känns roligare att vara ute och gå någon annanstans än hemma....så vi förenar helt enkelt nytta med nöje nu på morgonkvisten. Solen skiner och det är otroligt skönt ute....
 
Hundarna behöver så mycket denna stadsträning....för av någon anledning så blir de som galningar så fort vi kommer in till det civiliserade samhället. De drar, drar och drar.....och springer omkring som yra hönor. Jag tänkte att nu på morgonen så är det inte så mycket folk ute och vi kan gå lugnt och stilla....och bara vara närvarande i nuet. De, var riktigt duktiga....förutom att de drar (betydligt mindre på slutet at promenaden).
 
 
När vi ändå var på stan så passade vi på att gå in på Espresso House för att ta en fika. Vi satte oss inne denna gång och hundarna skötte sig exemplarisk....förutom att Kira vinkade till alla människor som hon såg därinne. Men, detta gjorde att alla började le...och ingen verkar ta illa upp. Min lilla Clown.....

 
Efter vår lilla fikastund så traskade vi vidare ner mot parkerna....vad det är vackert där nu med alla fina blommor. Vi satte oss på en parkbänk och njöt i solen en liten stund innan vi åkte hem....