Måla på horn

Har hittat två små älghorn i garagfönstret....frågade Jocke om jag kunde få dom och han sa ja. Nu har jag kokat dem i vatten så att alla bacilusker ska försvinna + all ohyra som kan finnas gömda i hornet ska dö. Nu ligger de på tork....sedan ska jag börja skapa/måla. Måste ju hitta på något att göra nu när jag är sjukskriven (igen).
 
 
Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska måla....men, något ska de väl bli. Jag gick upp med hornen till min pysselhörna på övervåningen och började plocka fram lite färger...det enda jag visste var att jag ville ha kopparfärg på ett av hornen i allafall....
 
 
Vad passar till koppar.....hmmmm. Ja, nu vet jag - blått och svart såklart :)
 
 
Lite läderremmar och spets....ja, nu är jag på väg med mitt konstverk. Jag funderar på att få dit lite mer detaljer - men än så länge har jag inte riktigt klurat ut vd som fattas...
 
 
Åh, vad det är roligt att pyssla - jag får passa på nu när jag är sjukskriven! Detta är INTE ett dugg ansträngande - jag sitter ju bara och mår gott i mitt skapande! Nu ska jag sätta dit lite fjädrar hade jag tänkt.  Note to self.....jag behöver många fler fjädrar i olika storlekar och färger. Om jag inte hade haft lunginflammationen så hade jag nu på direkten gått ut med hundarna på lägdan och plockat gåsdun.
 
 
Så här blev slutresultatet....I Love It!
 
 
Här kommer bild på det andra hornet....nöjd!