Promenad i värmen...

+14 grader i skuggan och det blåser lätt.....det är med andra ord riktigt varmt och skönt ute idag. På med skorna och ut på en promenad i värmen tillsammans med världens bästa vovvar. Solen skiner och det gör vi med....
 
 
Allt är så spännande och nytt för Kira - allt ska inspekteras...precis allt. Vår promenad går sakta, sakta.....men, det klart man ska ju inte gå raska promenader med en liten valp heller. Så vi traskar på i sakta mak och stannar var annan meter (känns det som)...för då har Kira hittat något nytt att lukta på.
 
De senaste varma och soliga dagar har verkligen gått hårt åt snötäcket vi haft här. Tänk att man kan bli så glad av en lerig åker....hahha.
 
 
Än ligger isen på Täfteåsjön....att bada vid badplatsen får vi nog vänta med ett bra tag till.
 
 
Nu fortsätter vi hemmåt igen. Jag har märkt att Kira är en som vill äta skit....suck. Jag jobbar verkligen med henne på det....men, ibland så hinner jag inte med och då är det så skönt att jag har koppel på henne. Hon har annars en tendens att vilja springa iväg med det läckra hon hittat så att jag inte kan ta det ifrån henne. Suck....men, övning och åter övning.....och det kan vi bara få under våra promenader. Så promenera på och utsätta henne för allt dynga jag kan hitta efter vägen...hahahha.
 
Till och med hundarna tycker det är varmt idag...tungorna hänger som slipsar på båda två.
 
 
Hemma på gården igen och nytt kallt vatten i skålen till mina älskade små töser.....