Känner mig som vädret idag!

Denna dag på året är så ledsam.....husbilen skall in på sin vinterförvaring i Marieberg i Kramfors kommun (i skräckens näste). Jag känner mig precis som vädret idag....grå, kall och gråtandes (det regnar)...men jag gråter inte riktiga tårar...det är bara tårar inombords.
 
Nu lämnar vi Täfteå.....för att sedan stråla samman med Jockes pappa som också ska ställa in sin husbil (på samma ställe). Regnet öser stundtals ner över oss....och det är inte alls roligt att köra bil i detta väder. Jag kör min bil ner så att de kan åka hem med mig efter vi lämnat in husbilarna.
 
 
Framme vid Skräckens näste i Marieberg och resan ner tog oss ca 1 timma. Det verkar som om många fler har tänkt ställa in sina husbilar/husvagnar, denna 1 oktober....för det var kö ner till byggnaden. Det visade sig att de höjt priset på förvaringen.....från 1700 till 1900 (med el). Tänk om vi ändå hade ett eget garage till våran Sara här hemma på gården!
 
 
Medan Jocke och Alrik fixade med bilarna.....placera ut torrbollarna och stänga allt som behöver stängas....gick jag och hundarna ut på en promenad i regnet. Jag var ju i allafall så smart att jag tog med mig regnkläder till både mig och hundarna....men, jag glömde stövlarna. Så nu är jag så blöt om fötterna så att det känns som om de vore isbitar....brrrrr. Kalla fötter....ja, då fryser man om hela kroppen av någon anledning. Sätesvärmaren på bilen är på + att jag höjt värmen några grader inne i bilen.
 
 
På hemvägen så stannade vi till på Björnstugan för en lite senare lunch....klockan är nu 12:30. Jag fattar inte hur denna restaurang går runt.....de gånger vi stannat där har vi alltid varit ensamma i lokalen. Hundarna får vackert stanna kvar i bilen.....för jag tror inte de skulle uppskatta två hundar i lokalen. Höll på att glömma....tusen tack för lunchen Alrik!
 
 
 
Jisses, så regnet nu vräker ner.....tur vi fortfarande är inomhus. Men, nu gäller det att passa in språngmarschen till bilen.....mellan regnskurarna.
 
 
Att göra ett eget garage eller köpa en färdigt garge i PVC plast.....det är ju det som är frågan. Men, om vi ska köpa ett så kostar det rätt mycket. Våran husbil är högre och längre än de vanliga de har på tex Jula....så de går ju bort. De flesta har höjden två meter...och vi behöver minst tre meter för att komma in genom porten med husbilen. Hittade ett som kanske kan passa oss...men, oj så dyrt det var....ca 44 000 kronor...suck! PVC-plast eller plåt.....hmmmm. Men, plåt låter ju betydligt stabilare och robustare än plast under snörika vinterdagar. Undra vad det kostar att bygga ett eget kallgarage?