Promenad med Vitterklippare...

Idag har vi varit och gått en promenad tillsammans med andra pudlar från Vitterklippens kennel. Jag är faktiskt lite besviken att det inte var fler som kunde komma.....det finns ju trots allt (om jag fattat det rätt), 16 stycken pudlar från Vitterklippen kennel här i Ö-vikstrakten. Vi var tre människor och fyra pudlar.....det var jag med Maya och Kira, Marie med Sigge och James med sin Freya. Men, de är de som inte kom som missade något.....för vi hade det så härligt tillsammans och hundarna skötte sig exemplariskt under vår promenad. Vi träffades vid återvinningscentralen i Högland och vi gick den kortare utav slingorna runt Höglandssjön.
 
 
Nu har vi sikten inställd på fikabordet.....det ska bli gott. Måste passa på att tacka Marie för fikat, det var så gott. När vi satt där i godan ro så slog det mig att här har vi fyra hundar som inte träffats tidigare (förutom mina då förstås) och de kunde satt lugnt och fint bredvid sina mattar och sin husse. En sak som är säker.....pudlar är en helt underbar ras....oavsett vilken färg de har på päslen.
 
 
Titta så liten Kira blev när hon tjusades med vackra Sigge...en liten plutt bara...hahahha.
 
 
Mellan varven så tittade solen fram, men det blåste rejält ute idag. Det är så härligt att kunna ta en promenad runt dessa sjöar....och när solen behagar titta fram blir det ännu vackrare.
 
 
Maya och Kira.....mina småhjärtan. De hoppas att jag ska "tappa" en bullbit....hahhaha.
 
 
Maya och Freya och så en bild enbart på fina Freya (som är helsyster med Sigge).
 
 
Naturligtvis så måste vi ju bara få till en gruppfoto också. Så upp med alla fyra på bänken och alla fyra satt så fint medan jag fotade.
 
 
Knappt två timmar senare så gick vi tillbaka till våra bilar och bestämde att detta måste vi bara göra om någon annan gång. Och nästa promenad så hoppas jag verkligen att det är fler som hänger på....det är ju så roligt att träffa likasinnade och allra helst de som också har pudlar från Vitterklippens kennel.
 
 
Tusen tack Marie och James och naturligtvis även ett tack till Sigge och Freya.....ni är underbara och så snälla alla fyra.
 
Nu är iallafall mina hundar trötta.....det tar på att vara social ibland...hahhaha!