Izabell har köpt en bil

Efter jobbet så åkte jag hem till mina föräldrar (som är hundarnas dagmatte/husse). Genom att jag ska hämta Izabell efter hennes jobb vid 16:00, så hade jag en hel del tid att fördriva innan dess. Så jag och mamma tog med oss en picknickkorg och gick ner till båthamnen i Järved för att bjuda min pappa på fika. Maya och Kira hade inget eget fika med sig, så de fick smaka en bit sockerkaka....mums. Nä, mina hundar är inte alls bortskämda....inte alls....hahhaha.
 
 
Pappa gick tillbaka till sin båt och jag och mamma tog en lite promenad med hundarna.
 
 
På vägen tillbaka till båthamnen så höll de på att dra stora pontoner efter backen med en militärlastbil. Det knakade, gnekade, rasslade och mullrade.....vad gjorde då mina hundar.....jo, Kira vinkade och ville fram till pontonen och Maya stod och viftade på svansen. En sak som är säker....både Maya och Kira är inte rädda för ljud....hahahah.
 
 
Lämnar hundarna än en gång....nu ska jag åka och hämta upp Izabell på hennes jobb (Rut & Karl). Döm om min förvåning när parkerade min bil bredvid precis en sådan bil som Izabell skall köpa om en liten stund och exakt samma färg hade den också. Har aldrig sett en sådan bil förut och plötsligt står jag bredvid en....så konstigt det kan bli.
 
 
Hamnparken med sina vackra träd.....precis sådana vill jag också ha hemma på vår gård i framtiden. Det är +17 grader ute idag och människor flockades till parken, de låg och satt på gräsmattan och på bänkar runt om.....mysigt.
 
 
Nu åker vi till Nordemans och Izabell ska skriva på köpekontraktet......woho! Hon valde att lämna kvar bilen tills de åtgärdat en lackskada som fanns bak på stötfångaren.....så på onsdag till veckan så kanske den står på hennes parkeringsplats. Jag är så glad för hennes skull.....att äntligen blivit med bil igen. Grattis gummsan......du gjorde ett bra val av bil (och färg).
 
 
Vad gör man efter en sådan här stor grej....jo, vi firar med att gå ut och äta. Vi valde Il Romanos, för där finns det många olika maträtter att välja bland. Men, tror eller ej....vi valde pizza och falaffelrulle. Det var inte alls mycket folk där så det var bara att välja ett passande bord....och invänta maten. Oj, så gott det var.....det var evigheter sedan jag åt pizza på en restaurang.....mums.
 
 
Skjutsat hem Izabell och hämtat hem hundarna.....nu väntar jag på att hockeymatchen skall börja....hejja Sverige! Snacka om att detta blev en låååång dag!