Djur och sommarkänslor

Jag brukar försöka ta med mig kameran nu på morgonen när jag åker på jobbet....för det brukar vara en hel del djur som vaknat denna okristliga tid på morgonen (04:30). Idag hade jag tur, för det brukar vara så att när jag har med mig kameran så syns inte ett enda litet liv till, men när kameran får stanna hemma....ja, då kryper de små rackarna ut ur skogen...hahhaha.  Nu i morse fick jag se en räv, ett rådjur, en hare (eller är det en kanin) och en trana.....inte illa pinkat så här på morgonkvisten. Det var riktigt kallt i morse, temperaturen på bilen visade bara +2 grader ....brrrrr.
 
 
Solen har skinit hela dagen.....och då är det så trist att vara på jobbet (helst en dag som varit skit). Men, nu är jag äntligen på väg för att hämta hem hundarna i Järved...efter en väldigt lång arbetsdag.
 
 
Jag fick riktigt sommarkänslor när jag gick ut på mina föräldrars altan.....bryggorna är nu sjösatta. Nu är det sommar och sol....trots att det bara är +9 grader ute (enligt bilen). Mina pappa har sjösatt sin lilla båt och sitter och pysslar med den på en utav bryggorna i Järveds båtshamn. Öppet hav, måsar som skriar, solen som skiner och allt som börjar bli grönt.....underbart.
 
 
Det låg ett gäng duvor på lägdan ovanför mina föräldrars hus.....de låg helt enkelt och vilade där i solen. Det såg riktigt mysigt ut.....hahahha.
 
 
Hemma igen.....och Maya är redo för lite bus innan vi går in.
 
 
Blå himmel och sol i all ära....men, varför ska det blåsa så förbaskat för? Jag tror banne mig det har blåst hela denna vår....av och till. Hoppas nu bara inte vi kommer att få en blåsig sommar i år. Men, det klart.....om man ser från den positiva sidan så kommer nog alla flygfän också att blåsa bort.