Mys framför öppen eld

På kvällen gick vi ner för att tända en eld. Där vi brukar hålla till (i ett vindskydd) var upptagen så vi hittade ett annat ställe att tända våran eld. Min pappa hade med sig egen ved...annars så kostade det 90 kronor att köpa i Ica kasse med ved, nere vid receptionen.
 
Mot eldplatsen vi går, men innan dess har vi tagit på oss allt varmt vi kunde hitta i garderoberna...hahhaha.
 
 
Min morbros Ove och hans fru Monika kom också förbi oss på kvällen. De har lyxen utan att ha en alldeles egen sommarstuga här i Norrfällsviken....det vill jag också ha. Vi har det så mysigt....och det är ju något alldeles speciellt med eld. Det belv snabbt mörkt och jag och Jocke hade varsin liten vovve i knät. Jag tror att Kira somnade tillslut i mitt knä.....undebara hund. Vi satt i minst tre timmar och pratade och njöt utav eldens sprakande. Självklart blev de lite rom och cola och lite snacks också.
 
 
Nu är det så mörkt att om man inte ska ramla när man ska låta hundarna kissa, så är en pannlampa hur bra som helst.
 
 
I morgon kommer det sista inlägget från vår lilla husbilstripp.....som tyvärr kommer att bli den sista för i år.