Andra dagen i maj...

En sak som är säker.....knopparna på körsbärsträdet håller på att ändra färg. Nu längtar jag bara tills de vita vackra körsbärsblommorna kommer.....de är ju bara så vackert. Men, än är det långt borta....minst en månad till innan det börjar hända grejer. Men, nu när solen skiner och det är varmt ute, så kan man nästan se från dag till dag att knopparna spricker upp mer och mer. Vilken härlig tid!
 
 
Hundarna har självklart busat ute idag.....ingan undantag där inte!
 
 
Jag har bytt gardiner i vardagsrummet idag och Jocke har hållit på med husbilen. Men, vid 12:00 tiden gick Jocke på en långpromenad med hundarna och jag åkte och handlade. Åh, så jag hade önskat att vi hade fått en separat gångväg....det är ju trots allt 90 på denna väg. Jag blev glatt överraskad idag på affären....det var 9 av 10 som hade på sig munskydd, och inne på affären så handlade de flesta ensammen. Precis som det ska vara med andra ord!
 
 
Blommorna på kösön har fått en uppfräschning.....för blommor måste man ju bara ha!