Klippa klor och totta om....

Nu är det dags att klippa Kiras klor och totta om Mayas frilla. Kiras klor växer som bara den, så henne får jag klippa klor dubbelt så ofta än på Maya. Ingen av hundarna ser ut som om de vill vara den första upp på trimbordet...hahhaha.
 
 
Kira var den som kom fram till mig först....så det blir henne som blir först ut denna gång. Som vanligt vill jag ha henne liggandes på bordet framför mig, jag tycker det är så mycket enklare att klippa klorna då. Men, innan hon får lägga sig på sidan så gosar vi en liten stund först.....det ska vara mysigt i klipprummet.
 
 
Nu är det Mayas tur....hennes frisyr har en tendens att se ut som en skatbo väldigt snabbt. Det beror väl på hur de leker tillsammans....och vi får väl se hur länge frisyren kommer att hålla denna gång.
 
 
Först ska de gamla gummibanden klippas bort och pälsen borstas. Kolla in blicken hon ger mig...hahahah.
 
 
Först blir det två tofsar och hon blir ju så söt....men, tyvärr så håller inte denna frisyr så länge. Jag kanske kan göra tofsarna till två bollar, men då kommer det väl se ut som om hon har två horn. Nä, det blir nog inte så fint....det får bli hennes vanliga frisyr.
 
 
De två tofsarna snoddar jag ihop till en enda.....nu är hon klar (för denna gång).
 
 
Ut och busa.....såklart!
 
 
Usch, vad det har börjat blåsa ute och snön yr....det inte alls roligt att vara ute idag. Nu är det skönt att få vara inomhus....