Kira på återbesök...goda nyheter!

Jahapp....då var det dags igen ett återbesök till Distriktsveterinärerna (i Ö-vik)! Nu ska Kira få dommen....har hennes levervärden sjunkigt eller inte...det är ju som sagt det som är frågan. Jag känner mig otroligt nervös.....trots att jag har en magkänsla att allt är bra och att hon kommer att  ligga mellan 2-3 på skalan. Men, man kan ju aldrig veta....men, jag känner det på mig i hela min själ att hon är bättre + att jag gett henne healing alla dessa dagar (lördag tills idag fredag). Det känns i mina händer att levern inte är lika påverkad nu som tidigare när hon låg på 12,1 i levervärde (en hund ska ligga på ca 1,3). Se inlägget om healing här!
 
 
Nu tar veterinären ett blodprov på Kira som sedan skall alanylseras. Innan hon tog blodprovet så gjorde hon en genomgång utav Kiras kropp: hon klämde och kände, kollade slemhinnor, lysnnade på hjärta och lungor. Veterinären sa att det fanns aboslut ingenting att anmärka på hennes fysik...och hon ligger kvar på samma vikt som i lördags....7,4 kilo.
 
 
Veterinären sa att vi kunde gå ut på en promenad på ca 30 minuter.....för det tar så lång tid att analysera blodet. Vi gick ut i den otroligt varma solen och försökte så mycket vi kunde att gå i skuggan. Men, när Kiras tunga hängde långt ut så besätmde jag mig för att istället vänta inne på mottagningen i deras väntrum som har aricondition.
 
 
Jag bad om lite vatten till Kira.....oj, så hon var törstig. Halva skålen slurpade hon i sig på nolltid....
 
 
Veterinären kom till sist ut till mig i väntrummen och sa med ett stort leende att hon hade GODA NYHETER. Kiras levervärde är nu nere på 2 och Crp ligger också nära normalvärdet (som är 10) och Kira hade 14. Hon sa att det brukar inte gå så här snabbt att komma ner på normalvärden...att från 12 till 2 på bara 6 dagar är otroligt. Jag är helt säker på att min helaing har skyndat på hennes läkning....jippi!
 
Jag är så otroligt glad...så glad att Kira fick välja en leksak (trots att hon har hur många som helst redan). Hon valde en fågel som verkligen kvittrar som en också...hahhaha. Men, hon har varit så otroligt duktig och jag är så otroligt stolt över henne....och självklart är hon värd en belöning. Veterinären tyckte också hon var en väldigt lätthanterad hund...ja, är man en pudel så är man ju också van att stå stilla på ett trimbord. Hon tyckte också att jag hade en läcker frisyr på henne...hahha.
 
 
Kiras tillfrisknande firar vi med en bukett av gula rosor och lite rött vin! Men, det är ju faktiskt inte bara Kira vi firar idag...vi firar även att nu har vi äntligen SEMESTER!