Hälsat på fåren...

Idag tog jag med mig hundarna på en promenad ner till fåren som en av grannarna har på bete. Men, först ska vi ta oss dit också....hahhaha. Solen skiner mellan molnen, men det är kallt ute ändå (+15). Det blåser så kalla vindar....så en jacka behövdes verkligen idag. Det är så trist när det blåser...och det har nu gjort det i många dagar...suck!
 
 
När vi kom ner till fåren blev de blev först rädda för oss och sprang iväg. Men, efter ett tag när vi stod helt stilla så blev de nyfikna istället och började röra sig sakt mot oss igen. Hundarna var också blixtstilla och det var Kira som var mest nyfiken på dom...Maya stod bredvid mig mest hela tiden. Det var precis som om hon suckade och sa: - "Får....vad är det som är så speciellt med dom egentligen?". Ja tycker de är lite läskiga pga av deras ögon....och de är inte det vackraste djuret på vår planet heller. Men, på något sätt fascinerar de mig....och Kira...hahhah.
 
 
Nu tackar vi för oss för denna gång....och traskar hemmåt i blåsten igen (denna gång är det motvind).
 
 
När vi nästan var hemma så landade en (vad jag tror är) en sparvhök på elledningen. Den satt och tittade på oss länge och vi fick komma riktigt nära innan den flög iväg. Än fast de är så....så är det något speciellt med att få se en rovfågel.