En repris från igår (nästan)

Denna dag har gått i repris från igår (nästan)....vi har arbetat inomhus och nu kommer vi till vad som nästan är en repris. Det var bara jag som gick ut med hundarna på promenad ikväll. Jocke stannade hemma och borrade lite hål i reglarna för den kommande eldragningen.
 
Arbete...nu är nästan alla reglar limmade och skruvade fast på rätt nivå inför kommande golvvärme och golvläggning. Jisses...allt tar så mycket längre tid än vad man kan tro. Golvet i vår "nya" hall är allt utom rakt, det kan man lugnt påstå....pust! Från vardagsrummet till den "gamla" hallen skiljer det hela 1 cm....så det gäller verkligen att det nya reglarna sitter som de ska.
 
 
Jag har väntat in i det längsta....men när klockan blir 19:00 - ja, då måste ju bara hundarna få komma ut på en promenad. Jag har väntat med promenaden genom att det varit så otroligt varmt ute idag....klockan 19:00 är det fortfarande varmt - 23 grader och solen skiner. Jag bestämde mig för att ta med mig hundarna ner till Täfteåsjöns "ena" badplats. Jag tänkte att de skulle tycka det var skönt att få plaska omkring i vattnet lite.
 
Åh, vad vi bor fint....
 
 
Nu få hundarna slippa sina koppel en stund....för nu går vi mot vattnet och här finns det inga bilar. Full fart på tjejerna...
 
 
Självklart så måste ju bryggan springas ut på.....
 
 
Jahapp....detta var det närmaste ett bad Kira kom ikväll. Maya hon blötte inte ens ner sina tassar...hon stod så fint och tittade på. De är ena riktiga badkrukor..precis som sin matte.
 
De var mer intresserade av byggnaderna som finns här nere....
 
 
Jag trivs bäst i öppna landskap....trallallalla!
 
 
Nog för att jag egentligen inte vill...men, oj så moder jord skulle behöva en rejäl regnskur nu. Jorden spricker ju...stackars liten!