Arbete och en varm promenad

Vi har nästan hela dagen hållit på att sopa spån, kapa reglar, bära brädor, mätat och kastat skräp. Nu har vi nämligen återigen kommit igång med vår nya hall. Detta projekt blev ju som sagt var lagt på is när Jocke fick en hjärtinfarkt. Men, nu är vi på banan igen....men, tänk om det ändå inte hade varit så förbaskat trist...suck. Sakta men säkert tragglar vi oss fram...i värmen.
 
 
Vid 15:30 tiden bestämde vi oss för att ta en paus och gå en lång promenad med hundarna istället. Men, oj, så varmt det var.....+24 grader! Tungorna hängde på hundarna och nästan så att det gjorde det på mig också...phu!
 
 
Det luktar ju så ofantligt gott med nyslaget gräs....det är bara synd att det inte längre görs sådana vackra hässjor längre. Min farmor och farfar hade det när jag var liten och jag har fått vara med och hjälpa till att hässja hö många sommrar. Den lukten...tar mig tillbaka till barndommen....underbara minnen!
 
Vi hittade också fullt av dessa blommor längs efter vägen....det måste nog vara förrymda trädgårdsblommor. Fina var de hur som helst.....en härlig ljuslila/ljusblå färg hade dom.
 
 
Kossorna här ute på landsbygden de har verkligen stora beten att mumsa i sig gräs på. En knepig känsla som jag fick var att detta var en buffelhjord....och jag var en indian helt plötsligt. Tja, mycket saker kan hända när det är varmt ute...hahhah.
 
 
Nu vänder vi om och går hemmåt igen....men, först stannar vi till i skuggan en liten stund.
 
 
Gärdsgårdar är väl bara för vackert. Jag skulle så gärna vilja hängna in hela vår tomt med dessa gärdsgårdar. Men, då skulle vi nog fått satt ett nät längst ner så att inte hundarna tar sig ut (eller så får nästa hund bli en storpudel). Men, visst är de bara för vackra?
 
 
Hittade också några insekter.....creepy!