Förkyld....suck!

Vaknade i morse av en sprängande huvudvärk, snorig, lite halsont, ont i vänster öra och gegg i höger öga. Med andra ord så är jag förkyld ovanför axlarna.....suck. Genom att det är en oerhörd smittohärd av Covid-19 i Ö-vik så kan man ju inte veta om det är en helt vanlig förkylning eller Covid-19. Jag sjukanmälde mig och bokade en tid för provtagning i morgon på Skyttis (klockan 10:30)....och jag gruvar mig nanting hemskt. (Jocke har också bokat tid, för han känner sig också lite hängig).
 
Hade det inte varit för Covid så hade jag åkt på jobbet som vanligt....och snutit mig och tagit en huvudvärkstablett! Djävla skit Covid.....
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Fy, så det är kallt ute idag....brrrrr. Solen skymtar ibland mellan molnen, det har kommit små snöskurar, blåser isande kalla vindar och det är +5 grader ute.
 
Det har inte blivit någon promenad för hundarna idag, men desto mer bus ute på gården. Dragkamp stod högst upp på deras buslista idag...
 
 
Kiras lilla samlingsplats för de leksaker hon busat med....detta hörn utav tomten har liksom blivit hennes alldeles egna plats. Just där sitter hon oftast och tittar...