Kira....badad & klippt

Idag var det Kiras tur ner till klipprummet i källaren. Vi börjar med att bada henne i hundbadkaret....inte så roligt tycker Kira. När hon såg att jag höll på att förbereda badkaret så drog hon iväg upp på övervåningen.....och hon ville INTE komma när jag ropade på henne. Suck! Men, i badet kom hon tillslut.....och hon till och med räckte ut tungan till mig...hahhaha.
 
 
Nu är Kira redo att bli fönad torr....
 
 
Nu ska det klippas och rakas. Kiras frisyr...som jag kallar en ponnyklippning (eller Ponycut), använder jag mest rakapparaten. Det går ganska snabbt när största delen blir rakad av hennes päls, och det blir finlir med saxen på huvudet och på bollarna på benen. Jag använder även på Kira...4:ans skär. Jag önskar jag hade ett skär som lämnade 5 mm (jag har ett som lämnar 1,5 mm och det jag nu använder som lämnar 9,5 mm).
 
 
Kira är nu äntligen klar och efter att varit stilla relativt länge så måste man ju få sträcka på sig....och pusta ut.
 
 
Nu går vi ut på gården....självklart följer Maya med.
 
 
Nu ska det bli gott med en välförkänt kopp te....och hundarna ska få varsitt tuggben.