Mörka moln...

Idag är det "bara" 20 grader ute och blåser på rätt bra. Inte kunde jag tro att 20 grader skulle kännas kallt, men jackan fick följa med på min och hundarnas promenad ner till badplastsen. Jag behövde den inte på mig, men för säkerhetsskull. Himlen har mörknat och det mullrar lågt.....ska det äntligen bli regn mån tro? Tack och lov så reagerar ingen utan hundarna utav åskan....phu!
 
Hundarna får vara kopplade nästan hela vägen ner mot sjön....pga elstängslet och hästarna som finns i hagen. Jag vill inte att någon utav hundarna ska få sig en stöt eller ännu värre bli sprakad av en häst (om det mot förmodan inte skulle lyssna på mig).
 
 
Nere vid badplatsen fick hundarna springa lösa och Kira gillade verkligen att springa på bryggan. Hon gjorde det flera gånger....sprang längst ut och vände om i samma fart. Var rädd att hon inte skulle hinna bromsa innan hon kom fram till bryggkanten, men hon fixade detta med bravur. Hahhaha, det har lagt en plastorm längst ut på bryggan för att skrämma iväg fåglarna. Den funkar inte så bra....inte mot tärnor i allafall - för det låg tre tärnor alldels intill ormen när vi kom. Vilken lyx att ha en badplast så nära.....än fast bottnen är lite läskig. Hundarna är lik sin matte....med andra ord är de badkrukor de med. Det räckte att blöta tassarna.....håller med dem helt och hållet.
 
 
Ja, vad tror ni.....blir det regn eller inte? Om ni tittar noga på bilden så ser ni vårt hus i motten av bilden...det som ser lite vitt ut.....ser ni? Så långt har vi till badplatsen....hahhaha. Trots de mörka molnen som kommer allt närmare så är det fortfarande varmt i luften.
 
 
Vi såg en lite pippi högst upp i ett träd efter stigen/vägen upp från badet....så fin. Vet som vanligt inte vilken sort det är...bara att den var fin...hahaha.
 
 
Nu går vi hem.....innan regnet kommer (förhoppningsvis). Vi behöver verkligen regn nu....marken är snustorr, gräsmattorna bruna och så är det bevattningsförbud i Ö-vik (för de som har kommunalt vatten).
 
 
Klockan är nu 14:40 och fortfarande inget regn och när vi gick ut på promenaden var klockan 11:20. Jag misstänker att dessa mörka moln helt enkelt kommer att blåsa förbi oss....suck!