Skogspromenad med de bästa...

Nu har jag äntligen gått på SEMESTER och det känns helt underbart och jag behöver inte tänka på jobb igen förrän den 3/8! Jag och töserna firade detta med att gå på en härlig skogspromenad...trots regntunga moln. Stackars Jocke jobbar några timmar än innan han får semester...men, då ska vi fira med smörgåstårta och lukta på rosorna jag köpt. Är det semester så ska det verkligen firas.....eller hur. Det sker ju bara en gång per år....alldeles för sällan om du frågar mig.
 
Jag och hundarna tog på oss regnkläder...än fast solen tittade fram mellan de mörka molnen. Vi tog helt enkelt det säkra före det osäkra.
 
 
In i skogen vi styr våra steg och idag så firar jag lite extra med hundarna....båda får vara lösa. Det är så härligt att se hur glada de blir så fort de slipper sitta fast i något tråkigt koppel + att det är enklare för mig också (inget trassel). Båga hundarna skötte sig exemplariskt.....är så stolt över mina småtjejer. Men, hua vilken mygg det var i skogen.....det gällde att röra på sig och inte stå stilla.
 
 
Hemma igen och inte en droppe regn föll på oss....hade nästan önskat det. Jag tycker det är så hräligt att vara ute och gå i regnet....+ att jag kanske sluppit all mygg som attackerade mig där inne i skogen.