Promenad & förberedelse inför dörrbytet

Började dagen med en promenad med hundarna.....i solen, jag ni läste rätt....i solen! Det var riktigt härligt att få promenera i solen, än fast det är kallt ute. Jag hade hoppats att vi skulle få se en av grannarnas får, men de ville inte visa sig för oss idag....vi bara hörde dem. Vi får prova lyckan en annan dag!
 
 
När vi kom hem igen hade Jocke redan börjat att lossa på brädorna på husfasaden. Jag hämtade handskarna och började hjälpa honom...
 
Vi ska ju som sagt var flytta på vår ytterdörr nu i sommar...och då kommer vi få en mycket större hall. En stor hall kommer att bli så fint...men, det kommer att ligga många timmars jobb bakom detta innan det är klart. För när vi väl fått in ytter dörren....ja, då ska ju den andra bort, nya brädor skall på fasaden, hallen måste fixas (tapeter, tak, golv m.m.).
 
 
Det började åska i fjärran och Kira blev lite orolig. Jag fattar inte hur åska kan påverka hundarna mer än alla andra ljud i vår omgivning. Som idag...båda hundarna brydde sig inte alls när vi har hamrat, sågat, dragit gnisslande spik ut brädorna, kompressorn har levt om....men, åskan märkte de av. Smart osm jag är så gick jag in och fixade lite gott att distrahera hundarna med. Det blev deras "kongar" med Kiras blötfoder. När de fick dessa så märkte de inte ens av att det mullrade ute....
 
 
Nu fortsätter vi....med att ta bort brädor, ta ner den gamla putsfasaden + köra allt skräp som bli utav detta till släpvagnen. Jag tror jag fyllt fyra skottkärror ikväll.....tung är det också. Som ni ser på bilderna nedan så är hundarna alldeles intill oss när vi arbetar...nyfikna små damer.
 
 
Men, lite bus hann småtjejerna också med...såklart!
 
 
Jo...är det någon som är intresserad av ett kassaskåp? Vi ska ta bort det som nu står i vår blivande hall. Så här ser den ut....och nyckel finns till den också. Det är bara att komma och hämta....den är tung (bara så att ni vet det) - den är naturligtvis alldeles GRATIS!