Första semesteradgen = ärenden i massor.

Idag är det vår första semesterdag.....som går i grått, blött och väldigt blåsigt. Idag har vi en massa ärenden som står på agendan...som ni snart kommer att få se. Vi åkte hemifrån vid 10:00 och var inte hemma igen förrän 14:30.....en massa ärenden med andra ord.
 
 
Första stoppet.....Comfort. Vi behöver ett nytt rör till vattenkranen som sitter utanpå huset. Vi måste byta den befintliga pga, att röret behöver vara betydligt längre sedan vi dränerat. Check!
 
 
Andra stoppet var på "tippen"! Vi hade i vår enfald trott att vi skulle vara relativt endamma vid denna tid + att det regnar. Men, icke då.....vi fick knappt plats + att det var kö efter oss. Men, vi fick kasta det vi kom för....så än en gång Check!
 
 
Tredje stoppet var till Johanssons plåt. Vi behöver ett fönsterbläck till fönsret i tvättsrugan. Men, det kommer bara bli et halvt Check denna gång.....plåten skulle inte bli klar förrän på onsdag. Så vi behöver åka dit ännu en gång med andra ord, men vi kommer troligtvis hinna flyya släpkärran en gång till med saker som skall kastas....och det är ju liksom på samma väg. Så kanske vi kan döda två flugor på en smäll....
 
 
Fjärde stoppet var till Motor Shoppen....det skall inhnadlas en ny bensinslang till "trimmern". Check! Medan Jocke var inne på den affären så passade jag på att lufta hundarna. Inte hade jag trott att jag så snart skulle få se mitt arbete igen, men där är den. Ni ser en del av byggnaden (OSTP) i bakrunden på den bild hundarna är med på....till vänster.
 
 
Femte stoppet gick till Nordemans, nu ska det inhandlas långa skruvar, brickor och plugg. Check! Ett check till...för jag hittade även en födelsedags present till min pappa som fyller år till helgen.
 
 
Sjätte stoppet blev till Byggma. Där ska vi köpa en lång fösterbräda och specielskruvar till vår nya ytterdörr, de ska anändas till att hålla ihop dörren och sidofönstret....Check! Titta...himlen...jag ser lite blått!
 
 
Sjunde stoppet....Ica Kvantum, man behöver ju handla också i semestertider....Check!
 
 
Åttonde och sista stoppet för idag gick till Sibylla.....drive through, för nu är vi så hungriga. Check! Men, där på parkeringen såg jag en sådan sorglig syn.....först fattade jag inte riktigt vad det var jag såg för någonting. Men, det var en skata utan stjärtfjädrar som hoppade fram och tillbaka. Så eländig den såg ut...den lilla stackaren! Undra vad som hänt?
 
 
Hemma igen och solen har börjat titta fram.....en liten stund åt gången. Hundarna som snällt suttit i bilburen hela denna tid, fick springa av sig lite ute på gården. Det har verkligen regnat...jag tömde regnmätaren innan vi la oss i går kväll och klockan är nu bara 15:30 och det har redan kommit ca 15 mm regn under natten/dagen hittils.
 
 
Nu tänker jag gå och vila en stund....bara för att jag kan och att det är semester och då gör man precis som man vill. Eller hur!