Isgata och härligt väder...

När jag hämtade hundarna hos mina föräldrar idag så gick vi alla på en promenad nere vid båthamnen i Järved....innan jag åkte för att handla. Det är så vackert när isen ligger alldeles slät och blank ute på Ö-viksfjärden, men det var mindre roligt att gå där. Mamma fick äran att hålla i Maya och jag i Kira. Min mamma var smart och tog på sig sina broddskor....de har jag tyvärr hemma. Jag lyckades såklart att ramla och skar mig lite på handen av isen så jag började blöda....suck! Jag märkte inte ens att jag blödde förrän vi kom hem till mina föräldrar igen...så inget allvarligt med andra ord. Jag var mest rädd att kameran skulle ha gått sönder, men den klarade sig....pust!
 
 
Kolla på de tuffa människorna som åker skridskor ute på fjärden....jisses! Jag skulle ALDRIG våga åka skridskor på naturlig is. Det ser verkligen så häftigt ut, men fy vad hemskt och isen skulle brista. Skulle ni våga?
 
 
Kira och Maya poserar...
 
 
Nu fortsätter vi den halkiga promenaden i solens sken...
 
 
Det är ju ALLA HJÄRTANS DAG idag.....
 
Vi är inte så romantiska av oss jag och Jocke, men lite kan man väl kosta på sig en dag som denna tycker jag. Vi ska äta gott ikväll + att jag köpt med mig lite hjärtan till oss. Jo, har även köpt lite blommor rill mig själv, men det brukar jag i och för sig göra varje fredag.
 
 
Hundarna fick varsin ny sele + tuggben. De tyckte mest om tuggbenen...hahhaha. Den vinröda selen är till Maya och den lila till Kira....den blir enklare om man snabbt kan se vem som är vems. Det ska bli så skönt att ha selarna på när vi går ut på promenader.....måste ju bara vara skönare för vovvarna att slippa ha något runt halsen. Hade jag varit hund så hade jag alla gånger hellre valt en sele än halsband.