Is under skor och tassar

Vilket underligt väder vi har....igår vad det fullständigt ösregn och storm och idag skiner solen från en blå himmel. Men, jag klagar absolut inte...hahhaha.....sol det vill vi ha. Jag jobbar eftermiddags denna vecka och det betyder att långpromenaden sker redan vid 09:30 tiden och vi brukar då vara ute i ca 1 timma. Är ni redo för en promenad?
 
 
Tack och lov att jag hade tagit på mig mina icebugs.....för ute på lägdan/åkern idag så skulle man faktiskt enklast kunna tagit sig fram på skridskor. Det var is, is och åter is under våra skor och tassar. Jag velade en stund innan jag begav mig ut på isen....jag är så rädd att hundarna skadar sig. Men, de verkade ta det hela med ro.....precis som om de kände på sig att det var halt. Vi fick oss en härlig promenad...trots halkan. Jag tycker det är så häftigt att kunna gå här ute på lägdan, det hör absolut inte till vanligheten.
 
 
Här har vi Täfteå hockeybana....inte illa pinkat må jag säga.
 
 
Efter vägarna ser det inte så trevligt ut längre.....grus och åter grusi plogvallarna. Ice bugsen kändes lite överkurs när man gick på den bara asfalten, men de har verkligen behövts tidigare under promenaden.
 
 
Ha en bra dag.....