Påsk....lite annorlunda detta år!

På grund av Covid-19....(skitvirus), så kommer denna påsk bli helt annorlunda. Inga besök, inga påskmiddagar med nära och kära, inga påskkärringar/gubbar (hoppas jag) och självklart inga onödiga resor.
 
Men, påsk ska vi ha ändå...jag, gubben och hundarna. Lite mer sparsamt än tidigare år....så ska påskpynten fram. Jag har pyntat äppelträdet nu på eftermiddagen och påsktuppen och påskkärringen står framme + en vacker bukett av gula och lila tulpaner.
 
 
Maten inhandlad för påskhelgen....det kommer att bli mycket smått och gott. Vi kommer att grilla, äta janssonspaj, egengjord västerbottensill, ägg i massor, potatis, "nubben" får vi inte glömma, påskgodis + påskmust i form av julmust (men det är ju trots allt detsamma).
 
 
Jo, Jockes familj har kommit på att vi ska äta påskmiddag tillsammans på lördag via Skype. Jisses, så skoj....alla sitter och äter på vart sitt håll, men ändå tillsammans på något sätt. I dessa stunder så är tekniken guld värd....och telefonerna.
 
Hittade inga schaletter till hundarna...så de fick bli fina i vanliga kökshandukar i stället. Man, tager vad man haver + att allt klär ju en skönhet....eller hur!
 
 
GLAD PÅSK på er alla....ute i vårt avlånga land!
 
#1 - - Anna:

Visst känns det märkligt. Alla i familjen bor nära, jag är i riskgrupp och i år blir det med största sannolikhet , precis som du skriver, lunch över Skype. Låter ju stört men får hoppas allt blir bra när det väl lugnat sig med detta skitvirus.

Härliga bilder och hoppas du får en fin påsk tillsammans med gubben och hundarna.
Kram, Anna

Svar: Ja, tyvärr så är det bara att gilla läget och göra det bästa utav situationen. Alla i min familj bor också nära och min mamma fyller år nu på måndag och vi törs inte gratta henne ordentligt 😢. Vi får hoppas att detta skitvirus försvinner lika snabbt som det kom.

Vad glad jag blir att du tycker om bilderna ❤️. Glad påsk önskar jag dig med 🐣🐥🐤
CARINA WESTIN