Full fart på töserna...

Det har kommit snö som lagt sig på isen som fanns på lägorna.....så dit går vi nu. Hundarna ska få springa av sig hade jag tänkt, men vi går bara efter trädallén och en bit in på lägdan denna gång. De fick springa utav sig med lite hjälp utav mig....dvs inkallning. De kan springa ganska långt bort ifrån mig mellan varven...och vad passar då inte bättre än att vissla på dem. De kommer båda två skjutna ur kanonkulor och tungorna hänger som slipsar. Nu har de verkligen fått sträcka ut sina ben och fått upp flåset = nöjda hundar. Genom att solen skiner från en blå himmel...så var det helt underbart ute idag.
 
 
Nu går vi hem.....på med kopplen när vi närmar oss vägen igen. Tänk om man kunde prata med sina hundar! Jag skulle då säga: "-Om ni lyssnar på mig och håller er nära....då behöver ni aldrig ha på er koppel!" Tänk, så skönt det hade varit för alla inblandade.....
 
 
Hemma igen....