1:a April!

Tänk så månaderna flyger fram....nu är vi inne i vårmånaden APRIL och det känns så skönt! Det enda vårtecken som jag sett är att snön minskar dag för dag och att flyttfåglarna börjar komma tillbaka, men inte en enda tussilago än.
 
Man kan ju tro att detta jag nu kommer att skriva är ett 1:a april skämt, men om så allvarliga saker skämtar jag INTE om. Idag när jag skulle gå ut med hundarna träffade jag på en utav grannarna längre bort efter vägen....hon kom ut ifrån en av våra grannar. Jag frågade henne vad som hänt "grannen", genom att ambulansen varit där på mångdaskvällen. Det hon då berättade gjorde att jag fick en klump i magen.....han hade Corona. Så nu har detta vidriga virus fått fotfäste i vår lilla by också....vill bara grina. Enligt henne så hade han ingen feber, men var totalt matt i kroppen ändå. Hon sa att hon var rädd att "grannen" skulle få en hjärtattack när han såg ambulansförarna...det enda som syntes på dom var visst ögonen, de var från topp till tå iklädd skyddsutrustning. Hon berättade att "grannens" son just i skrivade stund är i karantän tillsammans med sin familj i en större samhälle här i Ö-vik. Tack och lov så har varken jag eller Jocke varit i nära kontakt med "grannen" eller sonenm det är ju trots allt en av fördelarna med att bo på landet. Men, hon som varit hemma hos "grannen" och tagit hand om honom.....hon lär ju också nu vara smittad med Coronaviruset.
 
Jag tänker nu ge er alla i karantän lite härliga bilder från dagens hundpromenad i skogen....tänker på er alla därute som inte får gå ut eller har närhet till den livsgivande skogen!
 
 
Fick ett sms av dottern idag och hon ville att jag skulle stanna hemma (det tycker Jocke också)....genom att jag är i riskgruppen med min astma och övervikt. Hon jobbar själv som hårfrisörska och det företaget ska inom snar framtid dra ner på arbetstiderna....men, de får fortfarande full lön (genom regeringens stödpaket).
 
Åh, vad jag saknar min dotter och mina föräldrar....men, genom att mina föräldrar i är riskgrupp, jag är i en riskgrupp - så får vi bida vår tid. Ingen av oss vill ju vara orsaken till att någon annan när och kär blir smittad.
 
Djävla skitvirus!!!!!