Regn och rusk...

Idag är det grått och trist ute + att det regnar till och från. En bra dag att städa - så nu har jag bytt gardiner i matsalsrummet och putsat fönstren på insidan bara. Det är liksom ingen vits att putsa utvändigt så länge som vi håller på att skära i berget - det blir som ett fint stendamm som lägger sig överallt.
 
 
Tänk vad knepigt det är att hundarna kan rata maten i sina matskålar, men så fort jag lägger exakt samma mat i foderbollarna så äter de som hästar...båda två. Har nu fått bollen som min mamma hade till Izor, så nu har de en var....
 
 
Här en bara en av allt det härliga med höste - tända ljus medan man äter mat. Så mysigt!
 
 
Regnkläder på innan vi går på vår lilla promenad. Men, jag ska byta regntäcken på hundarna - den bruna är längre än den svarta och Kira har längre rygg än Maya. Hädanefter så kommer den svarta vara Mayas och den bruna Kiras....jag ska bara ställa om remmarna så att de passar. Kira har hanhundskisskyddet under regntäcken....och den behövdes verkligen idag. Den var blöt och grusig när jag tog av henne den när vi kom in igen. Tänk om jag inte haft något på...då skulle allt detta smuts hamna direkt på hennes operationsärr. 
 
 
Jag har varit ute i husbilen och hämtat in min baddräkt....för i morgon är det vattengympa igen. Längtar så....och hoppas att hon har ett nytt program eller åtminstone ny musik, det får vi helt enkelt se imorgon 14:10.