Lerigt ute på vår gård...

Åh, så otroligt trevigt det är att ha lera/jord runt huset....helst när det småregnar + två hundar på det. Hundarna tycker iallafall att det är så roligt...och de vill helst busa just där det är som lerigast. De springer i 110 så att jorden sprätter om deras tassar + att en av hundarna (Kira), har till och med provat gräva lite...men, de satte jag stopp för på direkten. Nån måtta får det väl ändå vara...hahahah. Varför kan de inte hålla till på gräsmattan för? Jag bara undrar.....
 
 
Jag har ockå börjat plocka ihop de stenar jag vill spara....men, pust, så det är tungt att köra skottkärran med alla dessa stenar. Det är också supergeggigt där i stenhögarna på gården....så mina arbetshandskar är så smutisga och blöta just nu. Det gäller också att sortera ut stenarna som jag vill ha....de ska vara runda och inte ha några vassa kanter. Jag har tidigare sett en vän på FB som lagt stenar runt sitt hus...och det blev så snyggt. Jag har planerat att ha dessa stenar runt garaget...i allafall på två utav sidorna som är in mot gården. Det får bli ett projekt till sommaren...just nu har vi för mycket "rat" runt garaget.
 
 
Pippifåglarna smaskar för fullt i vår rödvinbärsbuske....mums! Någon som vet vilken sort detta är...som har gult på stjärten och vingarna?