Öppna landskap...

På väg hem efter varit och köpt hundmat - så stannade jag bilen på en liten skogsväg. Har länge tänkt gå denna promenad, men det har liksom aldrig blivit av. Denna väg/stig som går rakt över en åker har jag gått förut, men då på vintern. Jag har aldrig gått med Maya och Kira där tidigare....så nu förenar jag nytta med nöje. Hundarna får springa av sig lite energi och jag får njuta av att gå på "nya" plaster.
 
Vi börjar promenaden med koppel på...genom att jag står ganska nära den "stora" vägen med bilen.
 
 
Nu släpper jag mina små vildingar lösa. De tittade på mig och sedan drog de iväg båda två som en avlöning. Full fart på den små benen....Maya först och Kira efter som ett litet plåster. Dit Maya gå...dit går även Kira. Maya är mycket tuffare (på gott och ont) än vad Kira är. Maya gör väldigt långa utsvävningar ifrån mig, mendan Kira blir mer orolig om hon kommer alltför långt bort ifrån mig. När jag inte ser Maya längre så kallar jag in henne på en gång - men, jag undrar hur långt hon egentligen skulle sticka om jag inte kallade in henne. Vad tror ni?
 
 
Nu när vi närmar oss den "stora" vägen igen så får de snällt vänta på mig så att jag kan ta på dem kopplen igen. Jag tror småtjejerna är riktigt nöjda efter denna springtur ute på lägdan....tungan hänger på båda två.
 
 
 
#1 - - dcrqiwcpis:

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?