Fin i håret och shopping...

Idag direkt efter jobbet (slutar 11:15), åkte jag in till stan för att bli fin i håret utav Izabell på Attityd. Det var meningen att hon skulle fräscha upp färg och utväxt - och så här såg mitt håt ut innan. Men, till mitt försvar så är det ser extra trist ut nu genom att jag kommer direkt från jobbet och haft håret i en snodd hela dagen...
 
 
Det var meningen att jag bara skulle fräscha på färgen + utväxten....men, men, men. Som vanligt när jag är hos "min" frissa...så blir jag alltid sugen lite mer färg i mitt annars så trista hårfärg - någontig roligt. Izabell visste precis vad hon skulle testa på mig....och som vanligt så litar jag på henne. Medan Izabell var och blandade färgerna fick jag mig lite fika....
 
 
Här är resultatet - både rakt och lockigt. Det blev en mörkare lila färg....jag trivs bäst i mörkt hår - jag känner det verkligen nu. Jag gillar det jättemycket....denna mörka aubergine färg. Nöjd mamma, som vanligt då efter en sittning hos min bästa frissa Izabell. Tänk vad lite färg i håret....kan göra livet så mycket roligare. Mer FÄRG åt folket.....
 
 
Efter jag var klar var vi båda så otroligt hungriga - ingen av oss har hunnit äta någon lunch idag. Vi gick till Espresso House och tog oss varsin god smörgås + cheesecake till efterrätt. Vi satt och surrade och hade det bara hur mysigt som helst..
 
 
Vi gick sedan till Lindex, Gallerian och Port 9....och Izabell hjälpte till som smakråd för att sätta sprätt på de presentkort jag fick när jag fyllde år. Det blev en tjocktröja på Lindex och en massa annat pyssel från Panduro (bilder på detta kommer längre ner i inlägget). Men, så de har börjat julpynta på stan (Örnsköldsvik), det fanns nya julpynt som de inte haft tidigare år....skoj! Det är ju bara så vackert med alla dessa små tindrande ljus som glimmar överallt....underbara juletider. På söndag är det ju bara 1 månad kvar till självaste julafton!
 
 
Detta har jag inhandlat idag för de presentkort jag fick.....många saker blev det! Nu ska det pysslas....åh, så roligt detta är.