Ett till rum redo för advent....

Igår och idag har jag stökat och piffat upp rummet som vi kallar matsalen (proffsigt värre). Tänk vad lite rödfärg, ljusstakar och levande ljus kan göra....det är en underbart mysig känsla som infinner sig på direkten. Underbara, varma, mysiga juletid!
 
Före:
 
 
Klart! Nu är det rött....som sig bör inför stundande advent och jul!
 
 
 
Denna julgran har Jocke målat när han bodde i USA som liten pöjk - visst är de fin! Jag blir så sugen på att ställa fram den stora julgranen också, men den får vänta någon vecka till tror jag (om jag kan hålla mig). Jag har hört fler och även sett bilder på FB....att många redan klätt sin julgran. Kan dom så kan jag också....eller hur. Julen är ju ändå så himla kort som den är...
 
 
Så här blev det när julstjärnorna pryder fönstren i köket.....ett i vardera fönster, men knäppte bara på den ena. Ja, nu får använda fantasin lite...hahhah!
 
 
Underbara jul...trallallalla!