Den magiska fleeceoverallen...

När jag släppte ut hundarna i morse så hade jag inte en tanke på att ta på dem fleeceocerallen som jag skickat efter till båda hundarna från Dogdress/Barbros hundkläder. Jag såg att det hade snöat, men att de bara kommit ca 3-4 cm. Jag tänkte att i så lite snö kan de ju inte bli så snöiga i pälsen...men ack så jag bredrog mig! Oj, så snöiga de blev på denna korta stund....allra värst var Kira. Hon blev som galen av all snö som låg på gården...hon sprang, sprang och åter sprang.
 
 
När vi senare på dagen skulle gå ut på promenad...ja, då åkte fleeceoverallerna på bägge två. Maya är ju van att ha på sig fleeceoverallen från förra året, men för Kira var detta helt nytt. Hon tyckte de var lite underligt från början, men sedan var det precis som om hon inte ens hade på sig en overall. Den är så smidig och det absolut bästa enligt mig....den prasslar inte.
 
 
Nu när snön fallit så syns djurspåren tydligt. Självklart så tvärnitade båda två när de fick vittring på rådjurspår - för vem kan motså en sådan doft?
 
 
Hemma på gården igen och då fick de busa av sig en stund....tänk om man ändå kunde tycka snö var lika roligt som hundarna verkar tycka. Jag ser bara jobb, men det klart det blir ju ljust och fint också såklart.
 
 
Nu kommer det allra bästa med fleeceoverallen....när den tas av inomhus efter snöleken är slut. Kan ni bara tänka er hur Kira skulle sett ut i hennes päls om hon inte haft på sig overallen....japp...exakt som den översta bilden i detta inlägg.
 
Innan jag tagit av overallen:
 
 
Efter jag tagit av overallen:
 
 
Fattar ni nu hur mycket jag älskar denna overall....hahahah! Nu hänger båda på tork tills nästa gång de ska ut och leka i snön. Visst är det besvärligt och det tar sin lilla tid att "klä" på hundarna sina overaller - men, det är efteråt man får betalt för arbetet...och det är guld värt för mig i allafall.