En kort promenad i solen...

Idag har jag varit och handlat lite mat till hundarna - blötfoder till Kira (som jag blandar ut i hennes torrfoder) och tänkte jag skulle prova ett dietfoder på Maya. Hon har gått upp så mycket i vikt nu sedan hennes kastrering...så detta problem måste tas itu med nu på direkten innan det går för långt. Jag köpte även med mig hundgodis och en ny mjuk och go fäll. Fällen hade jag tänkt vi ska ha på avsatsen (mellan våra sängar), som Jocke håller på att göra till husbilen....kommer visa vad han gör i ett senare inlägg.
 
Vi stannade till vid Arnäs IP (Örnsköldsvik), för att gå en kortare promenad vid Höglandssjön. Jag märker direkt på Kira att detta är nya lukter och ett nytt ställe...hon vill stanna och lukta hela tiden. Maya däremot blir man yr i huvudet av...hon ska snusa på ALLT...på en och samma gång. Det var många spännande saker som KIra fick vara med om under vår korta promenad. Vi mötte folk som gick, sprang, cyklade, barnvagnar, de som satt och solade och hundar.....och hon ville hälsa på ALLA! Jag BEHÖVER verkligen träna mer på att gå i koppel....men en och en hund. Kira måste ju lära sig att man kan inte hälsa på allt man ser + att gå bredvid mig. Maya, jag hon behöver lära sig att varva ner och ta det lugnt....så hon behöver också egentid. Men, hur gör man för att lära hunden att ta det lugnt och varva ner?