En av nackdelarna att ha hund...

En av de stora...och för mig kanske den största nackdelen med att ha hund - det är att man måste lämna dem när man måste jobba. Jag är så avundsjuk på de människor som har möjlighet att ta med sig sin hund/hundar på jobbet. Men, på mitt jobb går det bara inte...det är helt uteslutet - jag jobbar på en verkstad. Jag hade så gärna velat att de som bestämmer på mitt jobb kunde ha fixat hundrum till de anställda som har just hundar. Det skulle så många uppskatta och genom detta må bättre och jobba hårdare....det skulle jag göra i allafall.
 
Tänk, att måste lämna detta....fyra kvällar i veckan.
 
 
Det är så svårt varje gång jag måste lämna dess underbara små töser. Men, vi har löst det så att jag jobbar natt och Jocke jobbar dag.....så de behöver aldrig vara ensammen hemma. Det är just för hundarnas skull som jag började jobba natt....allt för hundarna. Lyckan att komma hem igen efter långa timmar känns så underbart....att se glädjen i hundarnas ögon över att få träffa mig igen och den glädje jag känner när jag får träffa dem igen - den är obetalbar!
 
Jag har förstått att de som kan ha med hundarna på jobbet har helt suveräna arbetsgivare (önska så att min arbetsgivare också varit så), eller så har det ett eget företag och kan göra som de vill. Jag funderar och funderar på vad jag skulle kunna starta för något eget företag - så att hundarna kunde följa med mig varje dag. Men, tyvärr så kommer jag inte på något som jag vågar satsa på...suck!
 
Mitt liv kretsar helt enkelt om mina hundar....sunt eller inte, men det är mitt val och jag ångrar inte en sekund.