Två år efter min operation...

Den 7 juni 2017 opererade jag bort 4 dm av min tjocktarm.....på grund av väldigt inflammerade tarmfickor. Jag fick en stomipåse på magen, så att tarmen ska få läka i fred. Stomipåsen, den var ingen rolig historia...inte från början i allafall. Men, människan är otrolig - jag vande mig ganska snabbt. Tänk, att det redan gått två år....helt otroligt. Vilken vånda och smärta detta har gett mig....och att det skulle ta sådan enormt lång tid innan jag fick hjälp. Det tog över 4 månader....4 månader av konstant smärta och sömnlöshet.
 
 
Men, samtidigt så har jag fortfarande problem efter den senaste operationen (26/3-18), när de operarade bort stomipåsen. Först och främt tog den evigheter för hålet i min mage att läka ihop - som var väldigt djupt och jag behövde omläggningar varje dag i en månads tid. Såret skulle läka innifrån och ut....
 
 
Jag har fått brock (en öppning i magmuskeln på ca 6 cm)....en väldigt obehaglig situation måste jag säga. På höger sida sitter mitt brock....ett brock som gör att jag inte kan sova skönt på den sidan + att ligga på magen fungerar inte heller. När jag lyfter tungt så åker tarmarna ut i bukhålan och det är väldigt obehagligt. De har röntgat min mage (26/11-18), och då konstaterat läkaren att jag behöver en ytterligare operation....en operation som ligger i framtiden. Enligt läkaren så måste jag gå ner minst 30 kilo....jag har nu "bara" 6 kilo kvar. Men, jag har fortfarande inte hört ett enda ljud från läkaren....som sa att hon skulle återkomma så fort hon konsulterat med en brockexpert från Örebro. Hmmmm......det kanske är jag som måste kontakta henne.
 
 
Ja, nu sitter jag här och mår både bra och dåligt. Jag mår bra genom att jag klarat av de två operationerna jag gått igenom och mår samtidigt dåligt över den framtida operationen. En operation som läkaren sa var komplicerad....och det gör ju inte att jag mår bättre heller.
 
Men, att det redan gått två år.....helt otroligt!